law.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ceza yargılamasında hukuk uygulamaları ve önemi | Önerilen kaynakların çalışılması |
2 | Soruşturma evresi: polis ve savcılık, delil toplanması | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
3 | Koruma tedbirleri | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
4 | Soruşturma evresinde müdafiin önemi | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
5 | Takipsizlik kararı ve itiraz | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
6 | İddianamenin hazırlanması ve kabulü | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
7 | Arasınav için tekrar | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
8 | Arasınav | |
9 | Kovuşturma evresi: sanığın sorgusu ve tanıkların dinlenmesi | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
10 | Çapraz sorgu | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
11 | Esas hakkında mütalaa ve savunma | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
12 | Son karar ve kararda bulunması gereken hususlar (gerekçe) | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
13 | Denetim Muhakemesi | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
14 | İnfaz | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
15 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne bireysel başvuru | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi ve final için tekrar | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
Ders Kitabı | Bahri Öztürk/ Durmuş Tezcan/ Mustafa Ruhan Erdem/Özge Sırma/Yasemin F. Saygılar/ Esra Alan, Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku, Seçkin 2010, ISBN no.9750213649 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hakan Hakeri/Yener Ünver: Ceza Muhakemesi Hukuku Temel Bilgiler, Ankara, 2010; Hanife Zafer/Nur Centel: Ceza Muhakemesi Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, İstanbul, 2011. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 0 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | |||||
2 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | |||||
3 | Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | |||||
4 | Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | |||||
6 | Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak | |||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | |||||
10 | Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
13 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest